вівторок, 25 грудня 2007 р.

Вегетаріанство

В цій статті я говоритиму про лактоововегетаріанство – це коли людина їсть рослинну продукцію, молочні продукти і яйця, оскільки розуміюсь в цьому виді вегетаріанства.

Дуже раджу Вам подивитись фільм "Гамбургер без прикрас" (короткий 14-хвилинний фільм можна безкоштовно скачати з сайту vita.org.ru, посилання справа)

Для мене дуже великим відкриттям було взнати, що вегетаріанство більш корисне для здоров’я, ніж невегетаріанство.
Чому великим? Тому, що якби я знала про це, то стала вегетаріанкою ще в 2000 році, але весь цей час я жила з думкою, що така їжа неповноцінна.

Те, що вегетаріанство корисніше, вже багато років тому довели західні медики. Ви досі можете почитати в українських дієтологів, що вегетаріанство шкідливе, але це викликано ефектом запізнення, про який я говорила в статті про українську медицину.

Отже, є три причини стати вегетаріанцем.

Етична

Тварина не хоче помирати через вбивство. Так само, як і ми. Для мене це основна причина вегетаріанства.

Взагалі, мої батьки і бабусі пробують довести мені, що м"ясо і рибу треба їсти, але вони забувають, що самі виховали в мені таке ставлення до тварин. Змалку мене вчили: "Ніколи не муч живе!", "Все живе хоче жити", "Не можна мучити навіть комашок" і т.д. Тобто просто так вбивати не можна, а для їжі і одягу - можна. Але хіба для їжі і одягу - це не "просто так"?

Навколишнє середовище

М’ясо-рибна промисловість серйозно шкодить навколишньому середовищу. Тварини викидають в атмосферу багато парникових газів, забруднюють води. Крім того, вирощування м’яса – неефективне перероблення рослинної продукції. В 70-их роках в США бестселером стала книга американської аспірантки, в якій доводилось, що якби американці зменшили споживання м’яса всього на 10 відсотків, то за рахунок рослинної їжі, яка б вивільнилась, можна було б нагодувати всіх голодуючих всього світу.

Здоров’я

Вегетаріанці в середньому значно здоровіші, ніж не вегетаріанці. Вживання тваринної їжі значно підвищує ризик серцево-судинних (найчастіша причина смерті) та ракових захворювань. Я знаю це не лише з наукових даних. Моя бабуся і дідусь все життя їли багато м’яса та сала і думали, що цим роблять собі добро. Але дідусь помер, не доживши навіть до 65 років. Лікарі казали, що його судини просто забились холестерином. У бабусі теж проблеми – тиск реально доходить до 270! Подібний спосіб харчування – результат безграмотності і неосвідченості українців.

Взагалі в розвинених країнах в середньому 5 % вегетаріанців і веганів. А всього на Землі приблизно 15 % вегетаріанців!

Не обов’язково знати сучасні наукові дані, щоб розуміти, що в м’ясі і рибі немає незамінних речовин. Достатньо згадати, що цілі нації – індійці та деякі африканські нації завжди були вегетаріанцями в абсолютній своїй більшості. Хіба могло так багато людей протягом віків доживати до глибокої старості без незамінних речовин – білків, вітамінів та мінералів? І не просто доживати, а славитись здоров’ям та довголіттям.

Ви можете почитати прекрасну статтю з приводу харчування вегетаріанців і веганів. Там вся інформація наведена на основі світових наукових досліджень

http://www.vita.org.ru/veg/veg-health/position-ada.htm

Розвінчання міфів.

Я сама вегетаріанка, тому я знайшла цю інформацію, щоб бути впевненою у своєму здоров’ї, а тепер передаю цю інформацію Вам.

М’ясо треба їсти, щоб в організм поступали білки.

Білків багато навіть в зернових та картоплі, не кажучи вже про молочні продукти, яйця, гриби, бобові, соєві продукти та горіхи. Подумайте, свиня, щоб наростити м’ясо, харчується тільки рослинною продукцією.

Зі шкільного курсу біології ми знаємо, що білок може перетворюватись в організмі на жири та вуглеводи. Саме так і відбувається в організмі м’ясоїдів. Вони їдять м’ясо, в якому багато білка. Але цей білок організму отримувати не обов’язково, йому достатньо білка з рослинної їжі. А білок м’яса просто перетворює на вуглевод і, як результат, просто на енергію (хто пам’ятає з біології схемку з АТФ). Хіба ж це раціональна трата ресурсів, якщо для того, щоб виростити цей кілограм м’яса, було потрачено 10 кг рослинної продукції?

Існує 20 амінокислот, з них 9 незамінних (організм їх не виробляє, вони поступають тільки з їжею). Всі вони є в рослинній продукції, і ця інформація вже є навіть в Вікіпедії. Ось посилання http://en.wikipedia.org/wiki/Essential_amino_acid Ось частина статті з Вікіпедії.

All essential amino acids may be obtained from plant sources, and even strict vegetarian diets can provide all dietary requirements, although most vegetarians may not be so thorough. Some believe that careful monitoring of nutrient levels is important in strict vegetarian diets, but there are virtually no cases of protein-deficiency among populations consuming adequate calories. The only common cases of protein-deficiency occur among populations that are chronically undernourished.

(короткий переклад: всі незамінні амінокислоти є в рослинній продукції).

Ще одним відкриттям було для мене взнати, що м’ясо не настільки багате білками, як ходять чутки. Насправді в крупах від 10 % білку, наприклад, в гречці 12,6, а в макаронах – 12,5 %. При цьому в свинині… 13, 8% білка! Тобто майже стільки ж, як в гречці і макаронах. Тепер мені буде що відповідати татові на слова «А як же білки?». В інших видах м’яса цієї складової не набагато більше. Якщо білка 20 % - то це вважається м’ясо, в якому дуже багато білка, але частіше його менше 20 %.

В м’ясі – залізо, а в рибі – фосфор.

Цих речовин багато і в інших продуктах, у вегетаріанців при нормальному харчуванні не виникає анемії або інших хвороб через недостаток цих мікроелементів.

Про те, де міститься фосфор

http://animal-rights.org.ua/forum/lofiversion/index.php/t276.html

Нижче - витяг зі статті

Содержание фосфора в 100г продукта:
Рыба - 250мг (Усваивается около 175мг)
Фасоль - 540мг (Усваивается около 216мг)
Овсяная, перловая, ячневая гречневая крупы - 350мг (Усваивается около 140мг)
Горох - 320мг (Усваивается около 135мг)
Хлеб - 200мг (Усваивается около 80мг)

А также фосфор содержится в количестве от 60 до 100мг в ягодных культурах, орехах, петрушке, капусте, моркови, чесноке, шпинате.

Про те, де міститься залізо http://oglyadach.com/news/2005/12/16/47137.htm

Нижче - витяг зі статті

продукт - розмір порції - к-ть заліза(mg)
гов’яжая печінка - 85гр - 7.5
печінка курчати - 3 невеликих шт. - 7.4
висівки - 1/2 стакана - 6.2
пшоно - 1/2 стакана - 6.0
молюски - 85гр - 5.2
устриці (сирі) - 85гр - 4.8
курага - 85 гр - 4.0
свиняча відбивна - 85гр - 3.3
біфштекс (з пісного м'яса) - 85гр - 3.0
печені боби - 1/2 стакана - 3.0
мигдаль - 57 гр - 2.7
сливовий сік - 1/4 стакана - 2.6
проростки пшениці - 28 гр - 2.5
зелена квасоля - 1/2 стакана - 2.1
сливи - 5 великих - 2.0

У мене просто дибом волосся стає, коли я думаю, як багато людей думають, що треба їсти рибу і м’ясо і , бо «там фосфор і залізо»! Скільки тварин помирає через такі упередження!

Для об"єктивності скажу, що основні речовини, з якими можуть виникнути проблеми, це вітаміни B12 і D. Але більше їх нестача характерна для веганського харчування (коли люди не їдять також молочних продуктів і яєць), якщо не вживаються додатково ці вітаміни. Крім того, дефіцит вітаміна B12 характерний також для багатьох невегетаріанців. Дефіцит вітаміна D легко попередити, якщо людина буває на сонці.

Наші предки здавна їли м’ясо.

Уявіть, як багато середній селянин їв м’яса, коли не було холодильника. Хіба вони могли собі дозволити хоча б раз в місяць зарізати свиню? Спитайте своїх стареньких бабусь, в кого вони ще залишились. А в нас як їдять м’ясо? Кожного дня. Отже, наші предки дуже рідко їли м’ясо.

М’яса коли поїси, то довго не хочеться їсти.

Можливо. Але хіба це може бути виправданням жорстоких вбивств тварин? Хіба не можна просто їсти частіше?

Чоловікам треба їсти м’ясо.

… До чого тут стать? Хіба у жінки інший обмін речовин? Ми що, інший вид?

Обійтись без вбивства тварин неможливо. Наприклад, щодня ми вбиваємо мільйони бактерій.

Але ж бактерії не відчувають болі, адже у них немає нервової системи, а тварини, яких їдять – відчувають. А ось мурашок в квартирі я намагаюсть не вбивати, просто робити так, щоб вони не розмножувались.

Тварин для того і вирощують, щоб ми їх їли.

Є батьки, які продають своїх дітей на донорські органи – сама бачила зйомки. Такі батьки теж могли б сказати: «А ми дітей спеціально для цього народили!» Тоді можна сказати у відповідь: «А чи не краще взагалі не народжувати живе створіння, щоб воно потім не мучилось?»

В дикій природі тварини теж вбивають один одного.

Так. Я сама спостерігала, як котеня грається з мишкою – дає їй втекти, а потім знову ловить. Жорстока смерть, чи не правда? І все одно звірі вбивають майже завжди для їжі. Але ж ми, люди, наділені тим, чим не наділені звірі – співчуттям. Ти більше, що наш організм побудований так, що нам не потрібно їсти плоть.

Від того, що я не з"їм тварину, їх менше вбивати не стануть.

Якщо за рік ви не з"їсте 200 тварин, то в вашому місті трішечки впаде попит на тварин. В результаті, за рік з"їсться припустимо не 10 000, а 9 800 тварин і їх наступного року трішки менше завезуть у ваше місто, а перед цим трішки менше вб"ють. Якщо ж кількість вегетаріанців виросте до 5 відсотків, як в цивілізованих країнах, то уявіть, скільки тварин будуть невбиті!

Для того, щоб виконувати тяжку фізичну працю, необхідно їсти м’ясо.

Взаємозв’язок між фізичними здібностями споживанням м’яса не доведений. Вегетаріанцями є тенісистка Мартіна Навратілова, олімпійський чемпіон з легкої атлетики Карл Л’юіс, баскетболіст Денніс Родман і інші спортсмени. Крім того, вегетаріанцями є Наталі Портман, Річард Гір, Пол Макартні, Далай-Лама і безліч інших відомих людей.

Мій досвід.

Я стала вегетаріанкою півтора року тому. Стала почувати себе не гірше, а набагато краще. Щоправда, це не лише через вегетаріанство.

Після пів року вегетаріанства зробила загальний аналіз крові – все добре. Гемоглобін 122 при нижній межі 110. Після 9 місяців знову робила аналіз, гемоглобін 126.

Крім того, я не ношу шуб і дублянок.

Відразу відповім на запитання, як моя родина ставиться до того, що я вегетаріанка. Чоловік мене підтримує, його мама теж майже вегетаріанка вже 15 років. Він різко зменшив споживання м’яса і риби, їсть їх дуже мало.
В сім’ї я м’яса, риби, креветок і інших живих створінь, ясне діло, ні для кого не готую. При мені такого всього вже теж не готують.
Мама ставиться до цього з розумінням, бо брат теж був 2 роки вегетаріанцем. Тато пробував мене переконати антинауковими доводами типу «тобі ж родити!», але я розказала йому наукові факти, і йому не було як далі сперечатись.


Ставлення українських дієтологів до вегетаріанства.

Якщо Ви поцікавитесь, то помітите, що українські дієтологи негативно ставляться до вегетаріанства. Виникає питання: чому західна наука довела користь вегетаріанства, а наша його заперечує? Як каже мій гастроентеролог Пучков, немає сенсу доводити закон Ньютона в кожній країні.

Причини дві. Перша – наші лікарі часто не знайомі з досягненнями західної медицини. Вони не мало користуються інтернетом і не дуже рідко хто знає англійську. В дієтології тут ситуація не унікальна, цій темі присвячений майже весь розділ мого блогу про українську медицину.

Але ситуацію ускладнює іще одна причина: вони як особистості, а не як лікарі, не хочуть визнати, що смерть цих тварин не має сенсу, що вони самі їдять живих створінь, яких насправді їсти не потрібно.

З цього приводу у мене був сумний курйоз. Я пішла до авторитетного дієтолога – к.м.н. Наталії Міхньової. Вона ніби читає іноземну літературу, їздить на міжнародні конференції. Вона мені сказала, що так, вона не проти вегетаріанства, воно може бути збаланстованим. Це було в середу 26.12.07

В п’ятницю 28.12.07 я зустрілась з вегетаріанцями і розказала, що нарешті є грамотний дієтолог, який погоджується з корисністю вегетаріанства. Мене похвалили і дали статтю про вегетаріансто в недавньому номері журналу «Time Out». Але в ньому я побачила статтю цього дієтолога, яка швидше переконувала проти вегетаріанства, ніж за.

Так що якщо ви читаєте статтю, що вегетаріанство взагалі шкідливе, не вірте, а щодо певних фактів, перевіряйте кожен факт в англомовному інтернет-просторі. Я завжди спробую відшукати Вам необхідну інформацію, якщо Ви не знаєте англійської.

Отже, в м’ясі і рибі немає незамінних речовин. Якщо ви не хочете припинити вживати тварин, то ви можете хоча б зменшити споживання м’яса і риби, їсти свиню, а не курку (щоб отримати 100 кг м’яса, треба вбити набагато більше курей, ніж свиней), їсти менеш цього всього на свята («Кому весілля, а курці смерть»). Зробити хоча б якісь кроки на шляху до вегетаріанства – в ваших силах!