вівторок, 25 грудня 2007 р.

Як вижити в умовах української медицини

Оскільки текст великий, я виділила основне жирним шрифтом, щоб той, кому лінь все читати, зрозумів основні ідеї.

В Україні існує дуже недосконала медична система. Причиною цього є те, що лікар не несе жодної відповідальності за своє лікування. Його не можна ні судити (в судовому процесі експертами виступають інші лікарі, які завжди «прикривають» своїх колег); немає медкомісій, які б контролювали діяльність лікаря; немає обов’язкової перевірки кваліфікації лікаря; лікарі не борються за клієнтів, тому що медицини некомерційна; їх ніхто не звільнить, бо головний лікар не знайде заміни – зарплата мала; немає дієвих Національних протоколів, тобто єдиних стандартів лікування. Можна було б зробити такий експеримент: терапевт усім, хто приходить до нього з симптомами простуди, протягом пів року виписує послаблююче. Я впевнена: лікарю за це НІЧОГО не буде.

На мою думку, впровадженню Національного протоколу заважає така річ. Якби він був введений, держава мусила б забезпечити як мінімум всі можливості діагностики хвороб, а у неї на це немає грошей.

Звідки я це знаю? На жаль, зі свого гіркого досвіду. Я 10 місяців лікувала розлад шлунку, обійшовши 11 лікарів, які лікували шлунок (останні 2 виявились професіоналами, тому я вже, на щастя, поки що не лікуюсь, Боже допоможи).

Ці лікарі без проблем дозволяють собі нести, що прийде в голову. Нижче я описую деякі з їхніх злих витівок.

Грубі помилки лікарів, які я відчула на власній шкурі.

1. Гастроентеролог з Київського діагностичного центру поставила мені діагноз «реактивний панкреатит» без жодного дослідження підшлункової. Знаєте, як приємно жити з таким діагнозом і щодня думати, що підшлункова не працює? Насправді вона виявилась абсолютно здоровою. Але мені ще пощастило. Моїй подружці Ірі сказали, що в неї панкреатит, і стали капати капельниці з трьох препаратів, від яких їй стало дуже погано. А потім, коли вона правильно обстежилась, виявилось, що підшлункова у неї абсолютно здорова.

2. Гастроентеролог з Рівного Базюк не направила мене на аналізи на бактерію Helicobacter Pylori і не про лікувала її. Це при тому, що я вже кілька місяців мучилась з тим, що в нашій медицині називається «гастрит», а насправді це гастропатія. При цьому я втратила 10 кг за кілька місяців, тиск був 90 х 60, слабкість така, що я на табуретці не могла сидіти, а коли медсестра вводила в судину шприц, щоб взяти кров, кров не тягнулась, так слабо текла по тілу. Ця гастроентеролог дозволила собі сказати, що «цю бактерію придумали фармацевтичні компанії, щоб видурювати з людей гроші». І це при тому, що досліджено, що ця бактерія викликає приблизно 90 % раків шлунку, язв, гастритів, диспепсій! Це доведено десятками дуже авторитетних досліджень і більш ніж 15-річною практикою. Але наші лікарі мають свою «приватну думку». Звичайно, вони ж робили десятки досліджень на тисячах пацієнтів, вони ж мають незаперечні наукові аргументи! Та нічого вони не мають, такі слова викликані «ефектом запізнення». До речі, саме після вилікування цієї бактерії у мене і наступило значне покращення.

Хочу сказати, що гастроентерологія – це точно не єдина галузь медицини, де наші лікарі мають «приватну думку», яка відрізняється від тої, яка прийнята в цивілізованій медицині. Західні лікарі, а разом з ними і населення, знають, що вегетаріанство більш корисне для здоров’я, і тільки наші кричать: «А як же білки і залізо?!» Ну, тут хоча б можна здогадатись, чому вони так кричать: лінь переходити на вегетаріанство. А ось чому вони заперечують роль Helicobacter Pyloriце якась зла загадка.

3. Ця ж лікар дала мені, цитую, «100 % гарантії», що я «на пів року забуду про проблеми зі шлунком після того, як пройду курс лікування в Моршині». Я потратила 400 доларів, але, звичайно ж, ні про що не забула, тільки додалась іще одна проблема – печія. Хіба ж їй шкода моїх грошей?


4. Ця ж лікар приписала мені пити ферментні препарати, хоча підшлункова моя виявилась повністю здоровою.

5. Ця ж лікар призначила мені препарат «Еглоніл», який за дією подібний до транквілізатора, в дозі, яка вдвічі перевищує потрібну, та ще й не на ніч, а вранці. Після цього я ходила, як в тумані, навіть лежати було важко. Коли я пожалілась на це, вона сказала: «Ну так відміняй його!». Хоча насправді цей препарат був мені потрібним, просто в іншій дозі.

Ви можете подумати: де Іра відкопала такого непрофесійного лікаря? Ні, ця лікарка вважається однією з найкращих в Рівному! До неї стоять черги в прямому значенні цього слова. Просто у людей не дуже є вибір в Рівненській області, а також розуміння, що таке хороший лікар, а що таке – поганий.


6. Лікар з Мар’юк з Моршина призначила антихелікобактерний курс з антибіотиком метронідазолом, який може призвести до серйозних проблем з печінкою. Цим препаратом вже взагалі стараються не лікувати.

7. Коли її колега Фурманюк з Моршина, яка сидить в сусідньому кабінеті, побачила це, вона сказала: «І хто це тобі таке виписав? Метронідазол тобі пити не варто!» І… призначила мені антихелікобактерний курс, який складається всього з двох препаратів, а не з трьох, як це потрібно. Коли я поцікавилась, а чи вб’є це бактерію, вона відповіла: «Повністю!». Звичайно ж, вона так, які лікар Базюк, робила десятки досліджень на тисячах пацієнтів і має незаперечні наукові аргументи. Помітьте, що лікарі, які сидять в сусідніх кабінетах, мають абсолютно різний на найважливішу річ в гастроентерології – лікування бактерії
Helicobacter Pylori.

8. Лікар Мар’юк з Моршина накричала на мене і сказала, що мені треба до психіатра, коли побачила, що я вже просто плачу з відчаю в її кабінеті.

9. Жодна з лікарів за 9 місяців лікування не провела належного знищення цієї бактерії.

10. Жодна з лікарів за 9 місяців лікування не розібралась, а чи дотримуюсь я правильної дієти.

11. Жодна не порадила вести щоденник, в якому я записую, що мені підходить, а що ні.

12. Лише одна надала список продуктів, які можна їсти, і то продиктувала, а не дала роздрукований.

13. В ході лікування я помітила, що в ЖОДНІЙ лікарні України:
А) не робиться дихальний тест для перевірки, а чи знищилась вище згадана бактерія після лікування антибіотиками, хоча існує 10 % вірогідності, що навіть при правильному лікуванні вона не знищиться. На практиці це відбувається так. Люди тратять на діагностику і лікування від сотні до кількох сотень гривень (для регіонів це серйозні гроші, пів зарплати). Думають, що вона у них вилікувалась. При цьому у кожного десятого бактерія залишається і робить свою темну справу. Адже, впевнена, практично нікому лікар не каже: «Щоб перевірити, чи вбилась у Вас ця бактерія, їдьте в Київ і платіть 250 гривень за дихальний тест».
Б) не робиться аналіз Еластаза 1 для визначення зовнішньо секреторної функції підшлункової залози. Я знаю, що існує ще один, менш досконалий тест, але і його мені в жодному місці не робили, тому я не знаю, чи хоч він застосовується.

А ще один мій знайомий розказав, що приїхав в Трускавець лікувати теж гастроентерологічні проблеми. Пішов до чортирьох лікарів, і всі чотири... поставили різні діагнози! Оце прикол! Один з цих лікарів взагалі на нього не подивився, просто виписав ліки, втупившись в папери.

Цей знайомий, працюючи в керівництві серйозної фармацефтичної фірми, спілкується з тисячами українських лікарів, і він про більшість з них такої ж думки, як і я.

І це лише частка тих фактів, які я знаю про українську медицину.

Все вищесказане не стосується двох моїх останніх лікарів – професора Передерія В’ячеслава Григоровича і лікаря Пучкова Костянтина Сергійовича з київської клініки BYK. Це просто щастя, що в нашій країні існує справді європейська клініка з лікування гастроентерологічних хвороб.

Хоча і вона не без недоліків. Перша лікарка, до якої я потрапила в цій клініці, приймала мене 3 хвилини, не розпитала про дієту, не зробила досліджень на вище згадану бактерію. Це ще раз доводить, що нікому не можна беззастережно довіряти, всіх потрібно перевіряти власною головою, навіть якщо ви прийшли в найкращу в Україні клініку.

Після походу до цієї чергової некомпетентної лікарки спасло мене те, що в клініці я купила книжки професора Передерія, які і показали мені, як діяти далі. Якщо у Вас зараз є гастроентерологічна хвороба, раджу почитати ці книжки. Написані дуже просто, після їх прочитання складається розуміння, як лікуватись. Саме їх прочитання стало поворотним моментом, після якого я почала адекватно лікуватись. Їх можна купити в клініці BYK або взяти почитати у мене.


Перед тим як потрапити в
BYK, я вирішила так: буду пробувати всі методи лікування, які існують. Почну з тих, які видаються більш ефективними, і якщо вони не будуть допомагати, буду пробувати інші, рухаючись від більш ефективних до менш ефективних. Перші три позиції списку виглядали так:
1) Офіційна медицина
2) Гомеопатія
3) Фітотерапія.

Але, на щастя, допоміг мені перший же пункт. Я вирішила: щоб точно знати, що офіційна медицина безсила, треба пролікуватись якнайкращим способом. Пішла в BYK – і вийшло, поки що до наступних пунктів нема потреби переходити. Побачимо, як далі буде, Боже допоможи!

Взагалі, біда того, що кожен лікар говорить свою власну, неповторну ахінею в тому, що вони дезорієнтують. Уже не знаєш, кому вірити, кому ні, і чи існує якесь адекватне лікування. Отже,

Якщо ви серйозно хворієте, Вам варто пам’ятати таке:

1) Треба спробувати толково пролікуватись за допомогою офіційної медицини. Для цього потрібен нормальний лікар. Але в нашій медицині царює щось подібне до анархії. Світові здобутки не враховуються. Лікарі не знають англійської і не користуються Інтернетом. А якщо їм навіть на блюдечку приносять, як потрібно лікувати, вони не обтяжують себе зайвою інформації: а для чого напружуватись? Адже про бактерію
Helicobacter Pylori їм не раз казали, але вони на це просто забивають з незрозумілих нікому причин. Не всі пацієнти, так як я, мають доступ до Інтернету, хороших фахівців. Вони просто не завжди можуть оцінити, чи правильно їх лікують. Проте це робити обов’язково треба. У всіх вище описаних випадках розум підказував, що лікар робить щось не те. Адже я читала про свою хворобу, і просто по логіці видно. В наступному розділі я описую свій метод пошуку і перевірки лікаря.


2) Потрібно пам’ятати, що в лікарнях інколи просто не існує належних діагностичних можливостей. Лікар може знати, що при таких-то симптомах треба робити такий-то аналіз. Але він Вам про це не скаже, тому що в даній місцевості цей аналіз просто не робиться. Це стосується, наприклад, Еластази 1 і дихального тесту на бактерію, про які я говорила вище. Якби лікарі казали мені, що ці аналізи треба зробити, то я б принаймні знала, що мені треба шукати можливості зробити ці аналізи. Але мені про це ніхто не казав.

3) Потрібно читати про свою хворобу хороші книги, які враховують світові здобутки. Я не кажу, що потрібно займатись самолікуванням, ні! Але потрібно бути на певному рівні, щоб мати змогу оцінити лікаря.

4) Особисто я, якщо якісь серйозні проблеми зі здоров’ям у мене чи в близьких, буду шукати найкращого в Україні фахівця. І не має значення, що за його прийом потрібно інколи заплатити 100 доларів. Перш ніж я потрапила до нормальних фахівців, я потратила більше 1 000 доларів. Про нерви, час і пів року без роботи по стану здоров’я я вже не кажу. Всім потрібно добре усвідомлювати, в якій країні ми живемо – напівафриканській, і то в Африці багато країн більш розвинуті, ніж наша.

5) Є сенс відразу шукати лікаря сусідніх, більш розвинутих країнах. Наприклад, в Варшаві. Тому що я не впевнена, що в інших галузях медицини в Україні існують такі хороші клініки, як
BYK в гастроентерології.

6) Лікуючись, потрібно пам’ятати, що не варто чекати, що лікар обов’язково вилікує, адже медицина не всесильна. Але потрібно вимагати, щоб лікар зробив все, що він може.

Мій метод пошуку лікаря.

Зараз я виробила свій власний метод пошуку хорошого лікаря в Україні. Фактично, я проводжу повноцінне розслідування, як слідчий, який хоче з"ясувати якісь факти. Починаю з того, що вводжу в яндексі ключові слова і шукаю клініку або інтернет-сторінку лікаря. Інколи треба спробувати повводити різні ключові слова, доки знайдеться потрібна інформація. Коли читаю сторінку, оцінюю таке:

- Авторитет лікаря, його здобутки, дипломи, участь у конференціях;

- Ті ж факти про клініку.

Якщо знаходжу підходящу клініку, то часто йду до найдорожчого лікаря, до професора. Вам не обов’язково іти саме до найдорожчого, але я вже дую на холодне після того, як обпеклась на гарячому. Якщо я не впевнена в компетентності лікаря, я передзвонюю йому і не соромлюсь поставити запитання. Наприклад, я недавно дзвонила до дієтолога і казала: «Я вегетаріанка. Чи знаєте Ви, що вегетаріанство більш корисне? Чи знаєте Ви, дефіцит яких вітамінів виникає у веганів?» Цей дієтолог не міг дати відповіді, тому я до нього не пішла. (Звичайно, не завжди доречно дзвонити лікарю, треба дивитись по ситуації)

Перевіряти лікаря треба також під час консультації. Я роблю це так:

- записую факти, які він мені сказав (в тому числі на диктофон), і оцінюю, чи є вони досить логічними і як вони співвідносяться з тим, що я вже знаю (наприклад, якщо лікар не призначає якогось аналізу, який є обов’язковим в певній ситуації, я вже роблю висновок, що лікуватись в нього не буду, тому що це дуже груба помилка);

- дивлюсь на загальну культуру проведення консультації.

Насправді дуже багато можна взнати, проаналізувавши ті факти, як в нас є і які ми можемо знайти в книжках та Інтернеті. Ще один приклад. Ми з сім’єю бачили, що в лікаря Базюк просто десятки пацієнтів за день, тому що вона працює в державній лікарні, в якій всім плювати на її загруженість. Логічно, що такий лікар не може приділяти достатньо уваги кожному пацієнту і саморозвитку. Це вже був сигнал, щоб шукати іншого лікаря, але ми не оцінили цього факту. В результаті – кілька сотень дарма витрачених доларів і велика кількість хвилювань.

Не бійтесь потратити час, щоб подумати своєю головою, поритись в інтернеті, почитати книжки, записати факти на папірчику і проаналізувати їх! Згадайте, скільки часу нам потрібно було, щоб вивчити арифметику в перших классах. Невже ми не можемо потрати час і зусилля, в десятки разів менші, щоб вилізти з цього всього?


Багато хто шукає лікаря по знайомих. Але цей метод видається мені прийнятним,але значно гіршим, тому що не факт, що ваш знайомий адекватно оцінив компетенцію лікаря. (Лікар Базюк теж була нашою знайомою, але лікувала мене відповідно до своїх звичайних методів). В принципі, знайомому можна задати запитання: «Чому ти вирішив, що лікар компетентний? Можеш мені детально пояснити?»

Не варто орієнуватися лише на вік і досвід лікаря. Лікарю Пучкову, який мені допоміг – 26 років, але незрівнянно кращий за всіх тих дурних тіток, вибачте мені.

Отже, шукаючи лікаря і лікуючись, потрібно застосовувати всю свою логіку і важливі рішення лікаря перевіряти, звіряючись з тим, що написано в інтернеті.

Якщо Вам потрібен справді хороший лікар, то я вже знаю таких:

- невропатолог

- гастроентеролог

- гінеколог

- лор

- терапевт

- інфекціоніст

- гомеопат

Якщо ж Вам потрібен хтось інший, можете звернутись до мене, я вже натренована в цьому ділі, крім того, у мене є знайомі дуже хороші лікарі, і, якщо що, можна їх спитати.

Я думаю так. Хоч у мене не раз крали дорогі речі (мобільний телефон, рідкокристалічний монітор, гроші), шкода від цих крадіжок не йде в жодне порівняння зі шкодою, яку спричинили мені злочинні українські лікарі. А які могли бути наслідки всього цього! Адже всі 10 місяців я жила з сильним хвилюванням. Моя двоюрідна тітка померла в віці 32 років від раку шлунку. Залишила трьох дітей, найменшому з яких було 4 роки. Це при тому, що так званий гастрит у неї продовжувався всього пів року. А у мене хвороба тривала довше, і я знала, що у мене існує так звана «генетична обтяженість». Це коли в когось з рідні були подібні хвороби, які закінчились летально.

Пережила я багато, навіть сумнівалась інколи, скільки ще проживу. Було таке враження, що взагалі нічого не можу їсти. А треба було небагато: підібрати з лікарем дієту і пропити антибіотики. Після всього пережитого дуже хочеться допомогти іншим, хто переживає подібне. Як я можу це зробити? Поширюю книжки Передерія, розказую про свій досвід і про клініку.

Взагалі, цивілізована медицина - це страхова медицина, як це робиться на Заході. Прикол от в чому. Коли ви хворієте, страхова компанія направляє до лікаря і платить за все. При цьому, з одного боку, кваліфіковані спеціалісти компанії слідкують, щоб вам не призначили зайвих аналізів і лікування, бо платити-то їй з власної кишені, з іншого - слідкують, щоб всі необхідні аналізи і ліквання ви отримали, бо компанії не вигідно, щоб люди хворіли, особливо довго і безрезультатно лікувались. Тому що коли ідеш в клініку в Україні, складнувато, не будучи спеціалістом, визначити, а чи справді потрібні всі ці аналізи на 300 у.о.? Але і відмовитись боїшся - а раптом щось важливе пропустиш. Тому, хто має можливість користуватися послугами страхової медицини - користуйтесь. В цьому є ще той плюс, що з"являється відчуття впевненості (хоч якесь), можна менше заощаджувати "на чорний день", а більше тратити, наприклад, на благодійнсть :)

Можливо, вам здалось, що я ідеалізую європейську медицину. Насправді я ідеалізую те, що нам треба втілювати в медицину світові підходи (вони формулюються і з американських досягнень, і з китайських, і з інших), особливо шляхом впровадження протоколів лікування. І щоб досягнути цього, я би віддала багато часу і зусиль.

Отже, будьте пильні і пам’ятайте, що про вас в цій країні не подумає ніхто, якщо ви самі про себе не подумаєте і не проборетесь.

Багато я тут наговорила, але не знаю, як скоротити текст, жодну інформацію не можу викинути. Якщо ви хворієте, прочитали це все і все одно інформація не допомогла – звертайтесь до мене, подумаємо разом, думаю, позитивні результати це дасть.

І ще одне. Для мене вдале лікування стало можливим після того, як прочистились розум і логіка. Це сталось після того, як мені в руки потрапила книжка Далай-Лами «Искусство быть счастливым»

4 коментарі:

AlterGlobe сказав...

багато хвороб від вживання молока,тому краще бути справжніми вегетаріанцями,а не лакто-
http://www.notmilk.com

Jabber сказав...

Спасибі велике, Іро, було дуже цікаво (і корисно!) прочитати Ваші роздуми і поради. Ба навіть захотілося ознайомитися з "Мистецтвом бути щасливим", хоч депресія - це не про мене :) Я якраз шукав лікаря, та ще й у такій делікатній сфері, що незручно питати знайомих, чи мають вони власний досвід лікування :(. Ваші роздуми справді допомогли визначитись з клінікою і лікарем! Живу в Києві, так що з одного боку обирати є з чого, а з іншого - достовірних даних про результати лікування інших хворих знайти важко. Ще раз дякую за допомогу!
Віктор.

arabeska сказав...

Дякую, Вікторе, за теплі слова! Вони надихають робити щось далі, в цьому випадку - допомагати людям розібратися із проблемами зі здоров"ям

Anchorite сказав...

як можна з вами звязатись, хоча б по емейлу, розпитати на рахунок гастроентеролів))